Då var man hel.

Det är en konstig inverkar som pengar har på oss. Man pratar om pengarnas värde men pengar har inget värde. Vi kan ta i beräkning materialet för att göra pengar och får resultatet att det kostar si och så mycket pengar vilket resulterar i en otroligt deprimerande spiral. Pengar är inget annat än tillit, ett förtroende.
Exempel: Jag lånar ut 100:- till en person i tron att jag ska få tillbaka dom. Jag får inte tillbaka dom, därav, förtroendet förlorat. Då svarar du/han/hon/dom att detta skulle kunna gälla en tröja, en sten, jag vad som helst! Exakt. Vad var frågan? Ett företag har pengar, låt oss kalla dem aktier och vi trycker in pengar i företaget och i vår tur får vi "aktier". Våra aktier har ett värde, ett förtroende till företaget. Ponera att företaget råkar tappa 24 miljarder under en period av några år. Förtroendet våra aktier hade åt företaget har då minskat.

Jag köpte en ny cykel och gick på bio, båda var till ett gemytligt pris. Häng mig!
En dam säger: Vad tycker ni om mina nya diamantörhängen? Jag fick dom till ett bra pris.
Svar: Jag tror nog att de svältfödda diamantbrytarna i Sierra Leone skulle ge dig en high five om de hade alla sina fingrar kvar.


Kanske jag är bitter men jag tycker inte allting fungerar på bästa sätt här i världen våran.
Pengar är inte allt...

PS: Cykel jag köpte är riktigt skön men jag är nog ovan då jag har lite ont i baken. Filmen jag såg var "Män som hatar kvinnor" och det var otroligt bra. Tummen upp! Skämmit nice att se svensk film på bio i norge! DS.

Kommentarer
Postat av: Broder Micke

Lite oväntad rubrik brorsan. Visste nämligen inte att du hade varit trasig. Du borde sagt till mig, för jag tror att bytesrätten under garantitiden på Dreads R´Us var väl tilltagen. ;)



Love you bro!

2009-03-31 @ 11:20:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0