Helg.... Äntligen! + It's a marathon

Blotta tanken av att arbeta en dag till denna vecka får mig att rysa. Känslan av att stilla låta en stol bära mig då jag sjunker allt djupare in i ett stadie av lättnad. Den känslan är nice! I helgen ska jag nog vara turist. Spana in de sevärdheter Stavanger har att erbjuda. Jag kommer tillbaka med resultatet av det äventyret.
Hade fått ett mail av GBG-Peter där det stod att han kommer på Tisdag. Ska bli skönt med en ny människa i huset.
Skulle väldigt gärna bjuda in till kollektiv, det är väldigt många som är ute efter bostad här omkring.
Var inne i forumet på bakpacking.se och fann att en kille behövde någonstans att inhysa sig i stavanger. Svarade att vi hade hus o.s.v och att vi skulle mer än gärna dela med oss av vårat utrymme. Fick inte svar av den killen men GBG-Peter hörde av sig och det gjorde även många andra. Är nog uppe i fem personer som skulle kunna bo här om jag bestämde men...


It's a marathon!
i onsdags startade jag ett ljudboks maraton och är nu i fullgång med det. Det går undan då man arbetar och man verkligen plöjer igenom kapitel efter kapitel. Har valt att fördjupa mig in i den glasögon beprydda brittiska ynglingens värld, alltså Harry Potter. In English, to get the proper feeling and the accurate mening of bits and pices. To say I've allways dreaded translations narated by som poor bloke out of Närke trying to convince the listener (me) the story takes place in Boston.

So back on track... Jag började i onsdags med "Harry Potter and the Philosofers Stone" (check) och idag, torsdag var det dags för nummer två i ordningen "The Chamber of Secrets". Blev inte rikigt färdigt med den, har några kapitel kvar.
Det är rätt nice med ljudbok, i vanliga fall orkar man inte läsa rakt av i åtta timmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0