funderingar i nuet + Nitro Circus!

Jag befinner mig nere i träsket. Jag har hemlängtan och flyttfågelsdrömmar Jag står med ena foten över tröskeln i ytterdörren och den andra är i Norge och arbetar på stålindustri med massa kosovo-albaner. Peace, love and understanding without planing för att summera. Men! Jag är glad, jag är gladare än jag var då jag kom.
Något hände med mig då jag började gymnasiet och mediaprogrammet. Jag blev en annan människa, en bättre version av mitt tidigare jag. Tidigare bekanta förbytta kanske av den enkla anledningen att dom inte passade in i min nya värld. Var dom inte värdiga? Jag minns att jag kunde sitta själv på bussen istället för att sitta med de personerna jag hängt med året/åren innan. Jag kände mig bättre, bättre än dom och det var något som jag fått kämpa med under en väldigt lång tid. Ibland har jag så otroligt svårt att ge personer en chans om det inte har samma syn som jag eller är kapabla till samma saker. Det är i dessa situationer jag önskar mig själv en bättre kommunikationsförmåga istället för att bara gå innåt och muttra för mig själv. På samma sätt, med samma tanke: Jag är bättre!
Det kvar vara sprunget ur att jag i yngre dar var en hackyckling för de som i sin tur stod över mig. Men det var ju inte att dom stod över mig. Det var jag som utstrålade något det inte kunde hantera. Ett förtroende till mig själv som löd: Det finns ingen anledning till att du inte kan...


Nitro Circus on MTV
Travis Pastrana heter en person som är nått år äldre än en själv och en helt otroligt människa. Jag är besatt av denna människa. Likt Mårten "Promoe" Edh har denna person fångat mitt intresse och min beundran på ett övernaturligt sätt. Travis fick en lite cross då han var jay-high och erövrade motorcross/supercross världen som tonåring för att bli uppslukat av freestylens invation inom motocrossen. Man har varit och är en fortfarande pionjär inom Freestyle motorcorss och mycket annat. Sök på hans namn på youtube så finner man en tydlig förklaring på hans person. Men vill man grotta ner sig lite mera så kan man spana in filmer som:
Travis Pastrana and The Nitro Circus 3,4,5
Thrillbillies 2 Dublewide

och för att inte glömma den otroligt spännade dokumentären:
199 Lives - The Pastrana Story

...och nu har han tillsammans med sina vänner fått tilträda tv-scenen och MTV. Vet inte om det visas i sverige men hur som helst går det hur bra som helst att kika på avsnitten i sin fulla längd utan reklam på:
NITROCIRCUS.MTV.COM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0